Amigurumi app

(galimatiasone) #1

Projekt titel: AmiAmi
Team:
Beskrivelse:
Hey alle

Min søster har udgivet en del hæklebøger og vil nu gerne lave en app for hækle entusiaster. Jeg har hjulpet hende med designet, men er ikke web/app designer til daglig, har dog lidt erfaring fra før i tiden. Jeg håber der er nogle derude der vil hjælpe med lidt feedback og gode råd:)

Billeder:

(Casper Overgaard) #2

Jeg synes som udgangspunkt at konceptet er ret levedygtigt! Til trods for, at jeg befinder mig relativ meget udenfor målgruppen, så ved jeg, at der eksisterer sygt meget viden omkring håndværket, som er fragmenteret ud på grynede youtube videoer og mere eller mindre ubehjælpelige websites. Så selve ideen med at samle dét i en vedkommende app er cool!

Derudover er achievement tanken, og gating af forskellig bonus, god. Det er notorisk svært at holde engagement og retention i apps, så det kunne være med til at hjælpe. Tror det er vigtigt at gøre det meget tydeligt, at der er et use/gratification system i spil gennem forskellige notifikationer i appen.

Jeg har lidt svært ved at følge logikken i IA’en dog. Hvordan bevæger jeg mig fra 1. niveau (shop) til 2. niveau (shop > categories). Kan godt se, at der er en slider-metafor i spil, og det giver måske mere mening IRL, men kunne måske være nervøs for brugerens mentale model af strukturen ikke bliver ordentlig defineret.

Just my 2 cents – alt i alt ser det lækkert og indbydende ud!