Design af navn

(heidihooo) #1

Hej
Jeg er på jagt efter et godt firma til at udarbejde et nyt navn. Hvilke firmaer (kommunikationsfirmaer, designfirmaer, branding/PR/strategiske firmaer ville I anbefale, som har erfaring med design af navne.
Hvem er med andre ord de skarpeste i hele landet til at designe navne, og hvad skal man have med i sin kravspecifikation ved design af navne?
Heidi

(Rasmus Vestergaard) #2

Hej Heidi

Jeg vil helt klart anbefale dig at tage kontakt til min dygtige kollega Sidsel, som arbejder med navngivning af brands.
Hun har endda skrevet en artikel om det på Kforum, som du kan finde lige her: http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/Hvordan-vaelger-du-navn-til-dit-brand

Hvis du har nogle spørgsmål, kan du sende dem til hende på mail: sgm@kontrapunkt.com

Mvh
Rasmus

(Jesper Sønderaas) #3

Hej Heidi

Det gør jeg. Arbejder som kreativ rådgiver og designer med en baggrund som Cand.Merc i Corporate Design og 20 år med branding både for store og små virksomheder. Og underviser også i branding og visuel identitet.
Se mere på www.yespr.dk

Mvh
Jesper Sønderaas
yespr@yespr.dk

(Tenna Elisabeth Jacobsen) #4

Du kan prøve at tage fat i IDna Group - de er super dygtige både på navn, strategi samt design!

(Josephine Czelinski Flach) #5

Hej Heidi.

Jeg kan se, at Tenna Jacobsen har anbefalet os hos IDna Group i forbindelse med udviklingen af nyt navn - hvor dejligt. Det er korrekt, at vi har lang erfaring med udvikling af navne, både til virksomheder, brands og produkter. En opgave som vi mener skal tages seriøst. Der findes studier, hvori det understreges, at evner man at finde et stærkt og unikt navn, som understøtter ens ide, koncept, why eller how m.v så kan det blive en direkte konkurrence fordel. Så det at finde en navn, har stor betydning i vores optik.

Jeg vil meget gerne tage en dialog med dig omkring opgaven, og jeg kan også hjælpe dig med din kravspecifikation i forhold til den vi arbejder med som standard. Du kan fange mig på 22200065 eller jf@idnagroup.com

Vh
Josephine