Design inspiration

(Thomas) #1

Hej alle,

Jeg har lige fået til opgave at redesign, den her hjemmeside http://bec-business.dk/. Den bliver kørt over normal Wordpress, så et nyt tema kunne være en idé, dog er jeg selv meget træt af de basic løsninger der er til rådighed.
Jeg har allerede kendskab for HTML, CSS, JS og PHP, så HTML5 blank theme kunne være en mulighed. Dog synes jeg det er en større og mere krævende opgave at kode, det hele fra bunden af.
Det kunne være interessant at høre, hvordan i griber det hele an i design fasen. Hvor finder i inspiration, til de forskelige designs og mener i, at preservation design er vejen frem?

Mvh
T

(Casper Overgaard) #2

Som udgangspunkt er jeg ikke fan af købte themes - især ikke når det er relativ simpelt og hurtigt at skabe noget effektivt vha. WP core, underscores/sage/bones og ACF med begrænset php skills. Mht. designet så er det for mig altid et spørgsmål om scope og proces. Optimalt set skabes alle produkter ud fra en veldefineret UX proces. I den virkelige verden er det ikke altid sådan. Jeg samler personlig inspiration Pinterest og Instagram