Font licens

(Jalte) #1

Hej Danskdynamit

Jeg er industriel designer og i gang med at lave et elektronikprodukt for et firma (der ender nok med at der bliver solgt en 500-1000 enheder om året; altså ikke noget voldsomt). I den sammenhæng skal vi have skrevet og printet lidt tal og modelnavne på emnet. Havde egentligt bare tænkt mig at bruge Helvetica (det kommer til at se lidt MUJI elektronik agtigt ud — er åben for alternativer, kan godt se det er lidt uoriginalt), men ved intet om skrifttypelicenser (og kan ikke finde meget på nettet som ikke handler om print eller web); hvis jeg fx har købt en “Desktop license” fra myfonts.com, må jeg så sætte den på produktet og ikke tænke mere over det?

Tænkte at der var nogen herinde der hurtigt kunne svare på det; ellers må jeg vel tilbage på Google og lede videre.

Tak

Jalte

(Carli Hyland) #2

Hi Jalta, an ordinary desktop or web font license usually restricts you to a certain number of users (i.e.: how many computers the font is installed on) and often prevents you from reselling the font. You can find the details in your font license or on the site you buy it from. In this case, I would contact the foundry, describe your needs, and they will inform which license is appropriate.

(Jalte) #3

Hi Carli,

Thanks for the reply; guess I’ll just have to contact myfonts.com or find another font (with no license; or maybe with e.g. a “Apache License, Version 2.0” one. As I understand I can (almost) use it to whatever I want).

Thanks,

Jalte