Hvad er min jobtitel?

(Peter Jensen) #1

Hej Dansk Dynamitter!

Jeg har for nyligt fået studiejob hos Puglisi & Co. (der har en række restauranter i KBH), hvor jeg er i den situation, at jeg skal have defineret min jobtitel. Min chef har ikke selv de gode forslag, og da jeg er ny i den digitale design og IT-branche søger jeg jeres kyndige og faglige hjælp.

Mit arbejde består af:

• Vedligeholdelse af alle deres hjemmesider (Wordpress og Squarespace). Her arbejder jeg med HTML og CSS og en smule PHP ifm. at lave små små-ændringer i designet, tweaks i PHP-backend til at få frontend til at fungere bedst muligt og en masse andet.
• Hjælp til diverse digitale problematikker: alt fra en iPad der skal resettes, til opsætning af mail, computer, problemer med Mailchimp-formattering, IT-sikkerhed og meget andet.
• Fremadrettet også oprettelse/design af nye sites, måske fra scratch.

Primært sidder jeg med deres websites og af mangel på bedre ville jeg derfor kalde mig webdesigner (om end jeg ikke laver ting fra scratch).

Men er der andet der vil være mere rammende? Udover selvfølgelig studentermedhjælper…

Måske Front-end udvikler? :slight_smile:

(Peter Jensen) #3

Godt bud, tak!

(Peter Urban) #4

Hej Peter

Sjov problemstilling.

Titler er en underlig størrelse, på den ene side tillægges de tit en stor værdi og omvendt er de som regel ret ligegyldige. Det har ikke nogen indflydelse på dit arbejde om du kalder dig det ene eller andet.

Måske du er digital designer, studentermedhjælper med ansvar for digitale medier eller webudvikler.

I og med dine arbejdsgiver ikke selv har noget bud, så er det nok i virkeligheden ikke så vigtigt for dem. Så vælg noget du synes rammer bredt nok og ser godt ud på dit CV.

(Peter Jensen) #5

Ja, det er nemlig lidt paradoksalt og i hvert fald lige i mit tilfælde også svært, når mit arbejde spænder så bredt.

Jeg synes dit forslag er godt!

Min arbejdsgiver har selv foreslået webmaster eller IT-ansvarlig. Begge dele måske ikke lige mig (og lidt old-school?!). Jeg foreslog webdesigner, og det syntes de ikke om. Så helt ligegyldigt er det ikke for dem :slight_smile:

Tak for dit besyv!

(adionditsak) #6

Hej Peter,

Du må jo tænke på at det skal være så beskrivende som muligt. Webdesigner er ikke beskrivende for din stilling, da det fortæller at du designer hjemmesider, men du laver mere administration end decideret design eller udvikling.

Det lyder som om at du har en stilling der kunne hedde “Studentermedhjælper”, grundet studiejob/deltid og den brede vifte opgaver, og så eventuelt efterfulgt i beskrivelsen af dine arbejdsopgaver i kontrakten “… med ansvar for digitaldesign og IT-administration”.

(Peter Jensen) #7

Tak for feedback alle sammen! Jobtitlen er blevet til en overordnet beskrivelse af ansvarsområder, så bliver det heller ikke så kompliceret med de helt dyre titler osv. Så nu får jeg tilføjet Web & IT under mit navn i min mailsignatur (og på mit CV).