Typisk startup webside

(Jalte) #1

Hej Danskdynamit

Jeg arbejder i en hardware startup, og vi skal have en webside. Jeg forestiller mig, til at begynde med, bare at lave en hel basic arketypisk startup webside (eksempler: Hero, Standard Cyborg, Snowshoe, Density); øverst bjælke med logo og navn til venstre og “contact” til højre, under stor rendering (fuld width) med lidt tekst oven på, længere nede ikoner, tekst, etc… Der skal ikke være nogen undersider til at begynde med. Man kunne egentligt sige at den skulle se ud som denne (under-)side.

Jeg har (eller kan i hvert tilfælde) nærmest designet den hele inde i Indesign (her er et screenshot; undskyld blur og ja der skal vel også laves en version til små displays), men ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an mht. faktisk at lave den til en rigtig webside. Hvordan laves sådan nogen sider generelt? Helt fra bunden eller bruger folk fx. Squarespace eller Wordpress? Kan godt starte helt fra bunden med HMTL/CSS og en hel masse div’er :), er semi-habil (eller måske lidt under) til det, men det ville godt nok være noget lettere hvis jeg ikke behøvede at gøre hele arbejdet.

Tak.

Jalte

(Casper Overgaard) #2

Dit design ser relativ enkelt ud - set fra et frontend perspektiv. Min anbefaling vil altid være, at bygge det selv, hvis du kan! Det vil altid være lettere at skalere og udvide, når du har bygget fundamentet selv. Når det så er sagt, vil det givetvis være hurtigere at benytte et template i WP eller Squarespace, som du selv nævner.

Tjek den her tråd, hvor en række udgivere af WP themes blev anbefalet http://forum.forum.danskdynamit.com/t/wordpress-themes/1551/9

(Jalte) #3

Tak for svar.

Ja der er nok ikke nogen vej uden om — må nok lave det fra bunden. Jeg havde håbet nogen ville sige at “det er der ikke nogen der gør mere, man tager bare den her og ændre lidt på den”, men hvis det nærmeste er WP themes og Squarespace er vi nok så langt fra, at jeg lige så godt kan lave det selv.