UX Værktøjskassen

(philip.linnemann) #21

Fed tråd!

Hos MobileLife/DanskeBank bruger vi også Sketch til UI og forskellige prototypeværktøjer som Marvel, Pixate, Proto.io og InVision. Personligt foretrækker jeg oftest Keynote, da det er lokalt, simpelt og hurtigt. Da vi har mange produkter hjælper Sketch Palette og Sketch Styles plugins godt med at tage style guides med videre i andre dokumenter.

Ifht. research bruger vi, som internt udviklingsteam, Adobe Ad Hoc Analytics og Hodjar. Hodjars heatmaps og click-recordings er super fede, men har personligt bedre erfaring med at bruge Mixpanel frem for Adobe, da det er en smule simplere at bruge.

(Casper Overgaard) #22

Jeg eksperimenterer for tiden med Smaply, som er et værktøj af forfatterne bag This Is Service Design Thinking. Har ikke dannet mig et fuldt indtryk endnu, men som udgangspunkt fungerer det godt at arbejde med kollaborative service design værktøjer samlet ét sted, da det hurtig kan blive en kompleks og uoverskuelig affære. Så en forsigtig anbefaling herfra.

(Philip Battin) #23

Der er også mange smarte tools her
http://beta.forum.forum.danskdynamit.com/t/resource-cards-genial-lille-oversigt-over-vaerktojer-for-designere/609

og for strategi - en række tools her
http://beta.forum.forum.danskdynamit.com/t/open-strategy-er-en-genial-oversigt-over-vaerktojer-til-strategi-biz-dev-og-planning/432

(annamagnussen) #24

Nogen der har erfaring med Principle? http://principleformac.com/
Spekulerer på om det er hurtigere/nemmere end Framer…

(Esben Colstrup Hindhede) #25

Det er betydeligt nemmere at gå til Principle end Framer, da man ikke skriver kode, eller har fordel i at have kode-kendskab i Principle men udelukkende arbejder visuelt. Helt konkret arbejder man i artboards og definerer hvordan tingene skal animere mellem de forskellige artboards man har.

Vi (Hello Monday) bruger blandt andet Principle til at hakke hurtige prototyper sammen men bevæger os over i kode-baserede prototyper så snart vi skal lave mere komplekse ting.

/Esben

(annamagnussen) #26

Cool - tak for svar, det lyder ret aktuelt for mit arbejde :smile:

(Peter Urban) #27

InVision har åbnet for beta af prototyping i Craft til Sketch. Hvis nogen ønsker invites, så har jeg en håndfuld.

(Casper Overgaard) #28

Oh yeah, meget gerne! :slight_smile:

(Peter Urban) #29

Har smidt dig en besked!

(annamagnussen) #30

Hep! Også meget gerne :slight_smile:

(sune) #31

Hit me up please! :slight_smile:

(Peter Urban) #32

The Ideal Design Workflow

(Jonas Winther Bundgaard) #33

Meget gerne! :slight_smile:

(Peter Urban) #34

Jeg har desværre ikke flere invites for nuværende. Skal nok melde ud hvis jeg får flere!

(Jeppe Lambæk) #35

Hvis du - eller andre for den sags skyld - får flere må du gerne smide en min vej også :slight_smile:

Efter at have læst denne tråd, er jeg blevet ret så begejstret for Sketch og dets lækre workflow der passer rigtig godt til mine behov! Kæmpe tommel op!

(Nikolaj Roadley-Battin) #36

Har lige fået et crash course af folkene bag Noodl. Kan varmt anbefales til folk der vil prototype apps eller IoT produkter.

Noodl

(sune) #37

Figma anyone?

Nogen herinde som er enig med denne (ret positive) artikel?

Synes det er fedt at Figma er browser baseret så det fjerner apps+iOS+udstyr barrieren.

(Peter Urban) #38

Facebook har netop lanceret Origami Studio, som de teasede for tilbage i april. I modsætning til tidligere versioner er det nu en standalone app.

(Nikolaj Roadley-Battin) #39

Niiice :slight_smile: Det ser meget federe ud end da de kørte det i Quartz Composer. Tak for heads up!

(Sebbe Selvig) #40

God liste!
Et nyt værktøj der fortjener at blive afprøvet er TestLab
Passer perfekt ind i et Design Sprint til at få hurtig feedback fra sin målgruppe, og altså undgå bias fra ens testere der typisk ender med at være interessenterne selv.

Disclaimer: Jeg er med på TestLab holdet :slight_smile: